FITFARM BIKINI CHALLENGE 2015 VKO 1 - KIVIKKOINEN ALKU

Toinen viikko Bikini Challenge- valmennusta on jo startannut eli on aika käydä läpi mitä ensimmäinen viikko pitikään sisällään. Ensalkuun kuitenkin pakko sanoa, että olen tosi yllättynyt siitä miten nopeasti sitä onkaan taas päässyt salin makuun ja nukkumatti on korjannut mut iltaisin hyvinkin paljon normaalia aikaisemmin :P

HABA KIIPELISSÄ

Mulle kävi maanantaina tosi köplästi jo heti ensimmäisenä päivänä kun vedin selkä-hauis treenin läpi sellasella apinan raivolla, etten olis yhtään liioittelematta jaksanut tehdä hauiskääntöjä enää tulitikullakaan. Tiistaina olikin sitten oikea hauis kipeä ja edelleen pinkeänä pumpissa. Laitoin sen lihasarkuuden piikkiin kovan treenin jäljlitä ja ajattelin, ettei se haittaa kun oli jalat vuorossa. Seuraavan päivän jalkatreenin loppupuolella oikea käsi ei kuitenkaan enää kestänyt esim. askelkyykkykävelyssä käytettyjen käsipainojen painoa/niiden tuomaa venytystä.


Noh...keskiviikkona en saanut oikeaa kättä enää edes suoraksi...se oli levossakin koukussa o.O Hauis tuntui edelleen kireältä ja kivun lisäksi se oli nyt myös turvoksissa...kuulemma tulehtunut kovasta treenistä :/ Koska en saanut kättä edes suoraksi monet alakropan käsipainoilla/tangolla tehtävät liikkeet tuntui lähes mahdottomilta. Tästä syystä treenasin loppuviikosta pääasiassa oman kehon painolla tehtäviä alakroppapainotteisia viikkotreenejä. Pelkäsin tosissaan mun valmennuksen tössäävän tähän. Onneksi kuitenkin kipua ja turvotusta kesti vain sen yhden viikon verran ja hauis onkin palautunut jo melkein normaaliksi.

BC SUMMER EDITION 2014 VS. BC WINTER EDITION 2015

Viime valmennukseen nähden tämä nykyinen versio on mun mielestä himppasen rankempi sekä treenien, että ruokavalion puolesta. Hiilareita on alusta asti nimittäin ollut vähemmän, tosin muuten ruokavalio on kyllä itseasiassa ollut mulle paljon mieluisampi. Hiilarien vähyydestä johtuen olen ihan horkassa ruokailun jälkeen ja illalla kurnii nälkä sen verran, että olen koittanut syödä just ennen nukkumaanmenoa, jotten joutuisi käydä nukkumaan kurnivalla vatsalla. Turvotus on by the way ihan hervoton, kuten edellisenkin BC:n alussa :P

Viikkotreeneissa on kivaa uutta potkua, vaikkakin ovat hyvin samantyyppisiä kuin viimeksi eli lyhyitä (n..30min) ja rankkoja (hiki valuu naama punaisena). Salitreenit taas on melko erilaisia kuin viimeksi, jolloin meillä oli pari 2-jakoista treeniä ja kiertoharjoittelu. Nyt salitreenit tuntuvat jotenkin monipuolisemmilta, kun niistä löytyy 3-jakoinen, 2-jakoinen ja kiertoharjoittelu. Olen tehnyt viikkotreenejä ja tuota kolmijakoista, jonka jalkatreeni on kyllä aika killeri.



TREENIT VIIKKO 1
 Treenien sisältö on Fitfarmin omaisuutta, joten tarkempi sisältö nimien perusteella avautuu ainoastaan lukijoille, jotka ovat itsekin mukana samassa Bikini Challengessa. 

Tiistaina mun jalat oli treenin jälkeen niin pumpissa, etten saanut edes saappaita kiinni! xD Muuten mulla oli nyt vähän pehmeä startti ton hauiksen takia - 4 treeniä ja 1 aerobinen eli ojentajat & olkapäät jäi treenaamatta ja yksi aerobinen hyppelemättä. Yhden aerobisen poisjääminen ei liittynyt tuohon mun hauikseen mitenkään - mulla ei vaan ollut sille enää voimia :P Sunnuntaina vähän sovelsin vanhaa sillä kello oli jo niin paljon, että en jaksanut enää siihen kellonaikaan opetella mitään uutta.



MAANANTAI
Salitreeni 1 - 1.Selkä-Hauis
Aerobinen treenin jälkeen 30min

TIISTAI
Salitreeni 1 - 2. Jalat
Juoksumatto: ripeä kävely lämmittelyksi 10min

LAUANTAI
Viikkotreeni 2 - Pakara -special

SUNNUNTAI
Viikkotreeni viime bikinistä - Hyppykuntopiiri

2 kommenttia :