Kissan palvelijana

Hei vaan kaikki tämän blogin lukijat! Olen kissapoju nimeltä Topi ja rodultani Pyhä Birma. Vaikka olen vielä melko nuori niin tiedän silti mitä tarkoittaa, kun emäntä ja isäntä pakkaavat sellaiset isot laukut ja emäntä rutistaa minut puolikuoliaaksi ennen kuin molemmat astuvat ovesta ulos - he ovat suunnitelleet minulle hemmotteluloman! Kun emäntä ja isäntä ovat poistuneet mietin mitä kaikkea haluaisinkaan tehdä ja yleensä melko pian tämän jälkeen saapuu joku tuttu ihminen, jonka emäntä ja isäntä ovat hommanneet palvelemaan minua sillä välin kun he ovat itse poissa. Viime perjantaina oli sellainen päivä.


Kuulin avaimen kääntyvän lukossa ja olin palvelijaa vastassa niin innokkaana, että tungin nenäni välioven väliin ennen kuin hän sai sitä kunnolla edes auki. Haistoin heti, että palvelijani oli koirakamuni Roxien emäntä. Tervehdin pitkän kaavan kautta -paijaus-sylihalit- jonka jälkeen piti tottakai chekata Kittyn kassi - mahdolliset lahjukset - ja tietysti mahtuisiko siro pyllyni sinne pienten nokosten varalta Kittyn ollessa töissä. Kun olin löytänyt Kittyn kassista uuden paikan seuraavan päivän nokosille ja illalliseni oli tarjoiltu oli aika tehdä tämän talon säännöt selviksi.



Emäntä on sanonut, ettei ruualla saa leikkiä, mutta huijasin Kittyn leikkimään kanssani raksujen saalistusleikkiä. Koitin ensin heitellä kupista lattialle tippuneita raksuja itsekseni, mutta niitä oli paljon kivempi saalistaa, kun palvelijani hoiti heittelyn. Myös vessapaperihylsyn saalistus oli mukavaa puuhaa, kun ei koskaan tiennyt mistä se harmaa monsteri hyökkäsi. Sen jälkeen olin aika naatti enkä jaksanut enää liikkua, joten laahustin Kittyn perässä sohvalle ja hautasin nassuni sen Roxielta ja joltain toiselta koiralta tuoksuvaan paitaan. Nukkuessani Kitty luki kirjaa ja katsoi elokuvaa kynttilänvalossa juoden samalla isäntäväen punaviinit.


Ensimmäisenä iltana valon syttyessä makuuhuoneeseen kuulin sieltä tutun vihellyksen. Juoksin olohuoneesta vauhdilla ja otin ison loikan sängylle suoraan emäntäni syliin, mutta kasvoiltani taisi paistaa melkoinen järkytys kun tajusin, ettei se ollutkaan emäntä! Otin vähän hajurakoa ja päätin nukkua jalkopäässä - mulkoilin Kittyä vähän koska tottakai se oli hänen vikansa, että olin luullut emännän jo tulleen kotiin. En kuitenkaan jaksanut kauaa möksäillä ja aamulla heräsin sängynpäädyn ja tyynyn välistä takatassuni Kittyn nenässä.

Näin kului seuraavat kolme päivää ja Kitty sanoikin lähtiessään, että sen housut näyttää jo siltä kuin olisin antanut turkkini hänelle. Se oli mukavasti sanottu - kiehnäsin vielä vähän kun muutamasta kohdasta puuttui karva. 


Olin tosi tyytyväinen tähän hemmottelulomaani ja Kittyn tehdessä lähtöä tiesinkin emännän ja isännän pian palaavan kotiin. Tyytyväisyys ei kuitenkaan kauaa kestänyt sillä olin todella järkyttynyt Kittyn ottaessa uuden nukkumapaikkani olalleen. Ilmeisesti säännöt yksi ja kolme pitää ensi kerralla vääntää rautalangasta. Lepyin silti melko pian kun leikimme vielä hetken yhdessä - miau!



10 kommenttia :

  1. Ihana postaus! :D Mä mietin alkuun, että onko mulla oikeasti mennyt jotain tosi pahasti ohi, että teiltä löytyy kissakin, mutta sitten juoni selvisikin :D Birmat ovat kyllä todella kauniita kissoja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, juu en usko, että undulaatit kauheasti tykkäis kissasta lisäyksenä meidän eläinkatraaseen ;D No niin on ja niin ihanan pehmosia ja tämä tapaus ainakin sellanen halinalle että! ;D

      Poista
  2. Ihana birma :) Meillä on myös punatabby (arvelen tämän olevan myös sen värinen) birmapoika :)

    VastaaPoista
  3. (kirjoitin kommentin, mutta katosi maagisesti jonnekin, joten pistänpä uuden. pahoittelen siis, jos tulee tuplakommentointi :D)
    Tosi ihana postaus. Oli mukava lukea ja sai kyllä mut nauramaan. xD Oli sen verran vaativa kisu meitä vastassa, kun tultiin kotiin, että selkeesti oot lelliny sen piloille ja opettanu huonoille tavoille sillä välin, kun me oltiin matkoilla. xD Kiitokset vielä hoitotätille <3 ^_^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voi, tiedän et kommentin katoaminen ottaa päähän...saati sitten kerran, kun multa katos koko postaus jota olin tehnyt 5 tuntia.. xD I feel you!

      Haha, meillä oli kyllä hauskaa ja Topin mielestä tottakai kun se veti mua ihan 6-0 "mua aina hemmotellaan näin" -tyylillä ;D Kiitokset viinistä ja voin tulla toistekin ^^

      Poista
  4. Ihana Topi! Sustahan tulis ihan mainio kissan omistaja, ettekö nyt vaan ottaisi täältä yhden pennun ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha no tottakai mun sydämen vienyt Tiana mahtuis tänne! :D Luulen kyl ettei linnut tykkäis ;D

      Poista