COSTA DEL SOL DAY 1: RIPAUS LUKSUSTA

Lensin anopin ja anopin miehen kanssa viime viikon maanantaina Espanjaan, jonne Nurre oli jo aikaisemmin edellisviikolla lentänyt. En ole aikaisemmin lentänyt ns. halpalentoyhtiöillä ja mulla pyörikin päässä kuva tosi epämukavasta lennosta ja huonosta tarjoilusta. Tuolit oli kuitenkin ihan ok, mutta tykkään lennolla enemmän kankaalla päällystetyistä penkeistä, kuin vähän kärsineen näköisistä nahkapäällystetyistä istuimista. Norwegianin lennolla oli kuitenkin hyvä valikoima maksullista tarjoilua ja koneessa oli wifi, mikä oli mulle uutta. Se ei tosin toiminut ihan koko matkaa, mutta onneksi olin varannut lukemista mukaan. Tosin niin kauan kuin netti toimi katseli vieressäni istuva vanhempi herrakin tabletiltani Iltasanomien lööppejä joita luin. Hiukan hymyilytti kun hän sitten ikkunan vieressä istuvalle rouvalleen kertoi näitä uutisia. Vanha pari oli muutenkin tosi suloinen herran opettaessa rouvalleen englantia tuolin selkänojassa olevan englanninkielisen pelastusliiveistä kertovan opasteen avulla.

Hurautettiin junalla Fuengirolaan ja Nurre olikin mua vastassa. Anoppi miehensä kanssa suuntasi hotellilleen ja me Nurren kanssa käytiin heittämässä kamat appiukon luokse, jossa me yövyttiin loppuviikko tätä ensimmäistä yötä lukuunottamatta. Pakattiin reppuun mukaan yhden yön yöpymistä varten tavarat ja ravintolan kautta vatsat pullollaan suunnattiin hotellille, joka oli Carvajalissa syrjempänä Fuengirolan keskustan sykkivästä menosta.

Haluttiin edes yhdeksi yöksi luksusta lomaan ja tietysti romanttista kahdenkeskistä aikaa. Tämän takia varattiin vain aikuisille tarkoitetusta THB Reserva del Higuerón hotellista junior sviitti . Hotellihuone ja hotellin niin ulko- kuin sisätilatkin olivat kerrassaan täydelliset ja mietin miksei hotelli ollut ansainnut viidettä tähteä. Ilmeisesti palvelun takia, sillä huoneemme siivous oli jäänyt ihan puolitiehen: roskiksia ei ollut tyhjennetty, suihkun lattialla oli edellisen hotellivieraan pyyhkeet ja meiltä puuttui kokonaan peitot!

Muhun iski sopivasti vatsatauti, jonka kävin kolmessa tunnissa läpi. Muistan hämärästi siivoojan käyneen hoitamassa kesken jääneen hommansa loppuun - noin neljä tuntia sisäänkirjautumisen jälkeen -_-' Mun piti kammeta itseni pois sängyltä siksi aikaa kun siivooja laittoi sänkyä kuntoon. En oikein muista vaihtoiko hän kenties lakanankin...eli sekin ehkä ollut vielä edellisten jäljiltä.

Vatsan asettuessa käytiin partsilla katselemassa maisemia ja voi vitsi miten upealta hotellialue näytti! Tässä hotellissa urheilullisen ihmisen kelpaisi olla pidempäänkin - tenniskenttiä, jalkapallokenttä, uima-altaita (sisällä myös 25m kuntouima-allas), rantalentiskenttä ja lähellä mahdollisuus ratsastukseen ja sukeltamiseen puhumattakaan hotellin hienosta kuntosalista!

Meinattiin, että kun kylpylähotellissa ollaan niin voitaisiin hyödyntää kylpylääkin. Tultiin kuitenkin toisiin aatoksiin, kun käveltiin kylpylän läpi rentouttavaan parihierontaan. Kylpylä oli kuin sauna, ilma oli niin kuumaa ja kosteaa, että sitä oli ihan työlästä hengittää :P Hieronta oli kuitenkin aivan ihana ja hierontahuoneessa raikas eteerisiltä kukkaisöljyiltä tuoksuva ilma. Kynttilöitä hierontahuoneessa oli kaikkialla, niin kaunista ^_^

Hieronnan jälkeen mentiin syöpöttelemään hotellin a la carte tapasravintolaan, jossa oli kymmeniä innovatiivisesti toteutettuja toinen toistaan herkullisempia tapaksia. Neljän tähden hotellissa luulisi tämänkin maksavan maltaita mutta talon viinipullo ja meidän kahdeksan tapasta maksoi noin kolmisen kymppiä. Espanjan hintoihin verraten tietysti melko tyyristä :) Syodessä oli hauska katsella miten ihmiset pelasivat tennistä vielä kellon jo melkein näyttäessä keskiyötä :D
Illalla intouduttiin nauttimaan hotellin kattoterassista, jossa oli ihan sairaan upee infinity allas! Tunnelmavalaistus ja musiikki kruunas kyllä koko homman. Ja mikä parasta aurinkovuoteita oli paljon, joten päästiin asettumaan Piña Coladat tassussa yhdelle niistä. Kookosjuomienkaan jälkeen ei meitä väsyttänyt vielä ollenkaan. Saatiinkin kattoterassin sulkeuduttua joku kuningasidea lähteä yhdeltä yöllä 20min kävelymatkan päässä olevalle rannalle :P

Pelleiltiin rannalla varmaan joku tunti veden ja kameran kanssa sekä kerättiin kännykän taskulampun valossa pilkkopimeässä simpukoita. Rannalla oli pari hassua kalastajaa ja toivon, ettei me säikytetty kaikkia kaloja pois vesisotaa käytyämme. Opetin Nurrelle myös Aku Ankka -hypyn jalon tekniikan :P Mentiin hotelliin takaisin hiukset ja vaatteet ihan märkinä, mutta hotellin respaneidin ilme ei edes värähtänyt. Ja vaikka olisikin meillä oli niin hauskaa rannalla, ettei olisi edes haitannut :D

Palvelusta huolimatta palataan tänne varmasti.
Sen verran ihana paikka

8 kommenttia :

1. Vähänkö näytti ihanalta ja hauskalta! :D Ihana huone (viivystelyistä huolimatta). Vika kuva on ihan paras. Sun pitää näyttää mulleki toi akuankkajeejeehyppy! XD

1. No hyvä, koska sitä se oli ♥ Haha, miten olis pikku hyppelyt ens lauantaina sun synttärien kunniaksi? x)

2. OU JEE! Åken ulkopuolel? IT'S A DEAL. xD (otan todistusaineistoa)

3. Mä luulen, että se katoo liikaa katukuvaan jos tehdään se siellä ;D *hih*

2. Oi, näyttää niin ihanalta paikalta :D Itsekin tekisi mieli kylpylään ~ Ikinä tainut sellaisessa ollakaan...

1. Yksi yö oli kyllä ihan liian vähän, mutta tosiaan kun oli vähän suolainen hinta niin yhden yön oli riitettävä :D Kyllä säkin vielä pääset ja itseasiassa mäkään en nyt sitten päässyt vielä sinne kylpylän altaisiin kun altailla oli niin pirun kuuma. Ekaa kunnon kylpyläkäyntiä siis täälläkin vielä odotellessa ;)

3. Ei jösses mikä sviitti! Ja koko hotelli(alue)! <3 Aaah, tuonne minäkin haluaisin! Nauttikaahan :)

1. Hih, oli kyllä niin ihana reissu ja nautittiin kovin! ^_^ Sviitin hinta oli suunnilleen sama mitä Suomen kylpylät pyytävät superior- huoneistaan, joten ihan naurettavan halpahan tuo suhteessa oli :P