LUMIKIN SYYSTUKKA

Ensinnäkin saanko esitellä mun kesärusketuksen, tadaa! Jep, ei kerrassaan mitään. Mä olen vakuuttunut siitä, ettei mun ihosta löydy laisinkaan melaniinia tuottavia soluja...ne meni kaikki mun pikkuveljelle, jolle riittää käytännössä yksi aurinkoinen päivä ja puff, se on ruskea. Samaan osoitteeseen meni myös kilometrin mittaiset räpsyripset...sairaalassa hoitajat ihastelivat äidilleni kuinka kaunis tyttö vastasyntynyt veljeni oli. Pikkusiskoni taas on samanlainen kuin minä - kalpea kuin zombie Lumikki.



Olen jo kauan aikaa sitten unohtanut kaikki suihkurusketukset ja itseruskettavat
- ne saavat mut näyttämään jotenkin tunkkaiselle. Jotain sävyttäviä voiteita tykkään kyllä käyttää jalkoihini silloin kun haluan tasoittaa ihon sävyä, mutta en kuitenkaan varsinaisesti tummentaa sitä. Pieni väri iholla ei olisi munkaan mielestä pahitteeksi, mutta olen silti oppinut ottamaan ilon irti kalpeudestani käyttämällä esim. kirkkaita huulipunia, jotka usein näyttävät ihoani vasten mukavan raikkailta. Kalpeaudesta on myös muutakin hyötyä - todella monet värit niin hiuksissa kuin vaatteissakin käyvät ja mikä väri nyt ei näyttäisi hyvältä "valkoista" vasten :P

Kävin siis tänään kampaajalla ja päätin, että musta tulee syysblondi! Liian tuhkainen sävy ei mulle kuitenkaan viileän vaaleasta ihon sävystä huolimatta sovi - se imee loputkin värit mun kasvoilta. Vaalean ihon ja vaaleiden hiusten yhdistämisessä onkin siis omat kommervenkkinsä, mutta luottokampaamossa ei tarvitse huolehtia lopputuloksesta, vaan keskittyä kivaan lehteen ja kuppiin cappucchinoa. Entisenä kampaajana alan heti kyseenalaistamaan mitä värikipossa on jos luotto ei ole tekijään kohdillaan. Helsinki Hairdressersissä sitä ongelmaa ei kuitenkaan mulla koskaan ole ollut, kun porukka on siellä ammatillisesti ja noin muutenkin ihan huippua.

ps. kulmat värjättiin myös tänään ja koska iho oli "himppasen" kuiva niin mulla on nyt pari päivää tollaset hiilen palat kulmakarvoina >_<

Hitti vai huti?

13 kommenttia :

  1. vau omg tosi vaalee! ihan eri näkönen, mutta tosi upee! <3
    (Lassi tossa ihmetteli että ootko värjänny ihoskin, kun näytät niin erilaiselta. Ja siis ihan tosissaan. xD Selitin kuitenkin, että tummat kulmat ja huulet muuttaa aika paljon :D)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ♥ Ahahha, miehet on aina näistä muutoksista ihan sekasin :D Tän mun kalpeuden paljastaa parhaiten (tai ikävästi) raaka pilvisen kelin luonnonvalo ja toinen yhtä paha on salamanvalo :P Himmee sisävalaistus on armollisin :D Jep, ja kontrasti tosiaan muuttaa aika paljon vaikka toivon, et tuo kulmaväri lähtis ihosta parin päivän sisällä tai ainakin ennen reissua ;)

      Poista
  2. Wau! Upea uus lookki! Tykkään ja täällä kans toinen joka ei rusketu mitenkään päin. Mutta ei mun muutkaan sisarukset. Ripsissä kyllä löytyy pituutta vaikka muille jakaa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon aina halunnu kokeilla melko vaaleeta tukkaa tälleen aikuisiällä - viimeksi olin näin blondi 14 vuotta sitten :P Meillä jostain syystä tytöt on selkeästi tulleet äitiin ihonsävyssä ja veli isään, mutta kiva kuulla ettei teidän sisaruskatraassa kenenkään tarvitse kadehtia toisen ihanaa rusketusta tai no ehkä niitä sun ripsiä sitten :D

      Poista
  3. Ihana on :) välillä tekis mieli itekin värjätä, mutta kovalla vaivalla oon saanut hiuksiin takaisin oman värin (joka EI ole maantienharmaa kuten kovin monella) joten tyydy vaan välillä raidottamaan hiuksia, muuta en uskalla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, mut siinä tapauksessa sulla tosiaan on tosi kaunis oma väri mitä oon sun kuvia nähny! ^_^

      Poista
    2. Kiitos :) On se helppo kun ei tarvi touhuta juurikasvun kanssa!

      Poista
    3. No varmasti ja tulee edulliseksi! :) Mä mietin kans jo pelkästään hintojen takia, et pitäiskö leikkaa vaan lyhyt tukka tai olla värjäämättä ollenkaan :P Maksoin väristä, leikkauksesta + kulmien laitosta 160€ :P

      Poista
    4. Nuo hinnat on ihan järjettömiä x_x mullakin on pitkä ja paksu tukka, tälle ei ihan halvalla tehdä yhtään mitään! On se aika iso säästö kun pitää oman värin ja anoppi on sit hoitanut latvojen lyhentämisen aina kun haarahiuksia alkaa olla liikaa :p

      Poista
  4. Aivan sairaan upee uus tukka! Ja vitsi toi huulipuna sopii sulle ku nenä päähän. Kyllä pitäis nyt saada itelläkin aikaiseksi varata kampaaja-aika, sieltä kun kävelee yleensä ulos aina ihan uutena ihmisenä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Laura ♥ Tuo huulipuna tuli ihan sattumalta LivBoxissa ja sävy oli kyllä itselle mieluinen - toisille ei ehkä niinkään :D Totta, kampaamosta ulos kävellessä olotila on aivan ihana, vaikka muutos olisikin vain pieni ^^

      Poista
  5. Voi kamala, mä sain ton saman huulipunan ja kokeilin sitä ihan vitsinä: Pete rupes nauraa niin makeasti että melkein tyrmistyin, vaikka tiesin toki että järkyltähän se näytti :D Blondi sopii sulle mainiosti<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voi, joo tuo ei ole kyllä paras väri punaisen tukan kanssa :D Kiitos ♥

      Poista